تبلیغات
شکرگزاری،سلامت روح و جسم - به هیچ عنوان به این شکل نخوابید!
شکرگزاری_سلامت روح و جسم

| زکات علم نشر آن است

شکرگزاری شکرگزاری
قرآن آنلاین
آموزش اقسام نمازها
ادعیه و زیارت نامه ها
آشپزی به سبک شکرگزاری
 تازه های فرهنگ و معارف



 تازه های پزشکی


  •    بررسی 3 نوع شایع درد در ناحیه شکم
  •    برای تقویت قدرت بینایی خود، این نکات را هرگز فراموش نکنید!
  •    ارتباط عجیب ما بین کم‌خونی و ابتلا به آلزایمر
  •    توصیه‌های عصرانه‌ای مهم برای روزهای گرم و سرد سال

 تازه های روان شناسی



 تازه های دندان پزشکی



  آمار

مطالب درج شده تا به این لحظه: عنوان
جدیدترین به روز رسانی:

 پراکندگی جغرافیایی

Free counters!
نرم
سامانه

شکرگزاری

به هیچ عنوان به این شکل نخوابید!


 نویسنده: میلاد عابدینی   انتشار: سه شنبه 28 بهمن 1393، 13:33

اختلالات خواب| آرتروز، روماتیسم و پوکی استخوان| پزشکی|


درد کمر دیسک کمر عکس تصویر بد خوابیدن شیوه درست خوابیدن
    خوابیدن به شیوه‌ی نادرست باعث وارد فشاری نامتعارف به بخشی از اعضای بدن می‌شود
آقای دکتر محمد‌باقر شمسی‌ پور با اشاره به حالت مناسب خواب و اهمیت آن بر سلامتی بدن انسان، اذعان کرد:
در حالت خوابیدن به پشت، بدن انسان بیشترین تماس را با تکیه‌ گاه خود داشته و همین موضوع باعث  می ‌شود تا فشار وزن فرد بر روی تمامی نقاط بدن به صورت مناسب تقسیم گردد.
این دکترای متخصص فیزیوتراپی در گفتگو با ایسنا تصریح کرد:
در  حالت فوق با توزیع مناسب فشار وزن بر روی بدن کمترین میزان فشار به بخش های  مختلف بدن وارد خواهد شد.


به گزارش شکرگزاری دکتر شمسی پور خوابیدن به پهلو را نیز حالت مناسبی برای خواب محسوب کرد و افزود:
هنگامی که شخص به پشت می‌ خوابد، به منظور تغییر وضعیت خوابیدن، خوابیدن به پهلو توصیه می‌ شود.

وی یادآور شد:
حالت خوابیدن مذکور به هیچ‌ عنوان برای خوابیدن طولانی‌ مدت توصیه نمی‌شود، چرا که در این وضعیت فشار بر روی مفصل کتف و شانه افزایش می‌ یابد.

این فیزیوتراپ بدترین وضعیت خواب را خوابیدن به روی شکم یا حالت «دمر» همان طور که در احادیث هم عنوان شده است، بیان کرد و خاطر نشان کرد:
این وضعیت خوابیدن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، به این دلیل که در این حالت میزان فشار زیادی به احشای شکم و قفسه سینه از جمله قلب و ریه  وارد شده و باعث اختلال در عملکرد اندام‌ های درونی می‌ شود. علاوه بر این خوابیدن به شکم باعث از بین رفتن قوس کمر و افزایش فشار وارده به ستون فقرات می‌ شود.

این متخصص ادامه داد:
کسانی که عادت به این گونه خوابیدن دارند بایستی به منظور حفظ سلامت بدن خود به تدریج این حالت خوابیدن را تغییر دهند. این تغییر می بایست به تدریج بوده و شخص سعی کند در مواقع بیداری و نیز اوایل زمان خواب به پشت دراز بکشد.

دکتر شمسی پور در انتها تصریح کرد:
آن دسته از افرادی که دیسک کمر داشته یا فشار روی ریشه اعصاب دارند، ضروری است به پشت خوابیده و یک بالش زیرا زانوهای خود قرار دهند. در وضعیت خوابیدن به پهلو نیز می بایست زانوها را خم کنند (حالت جنینی)، چرا که این کار باعث کاهش فشار بر روی ریشه اعصاب آن ها می‌ شود. البته این کار به هیچ وجه برای اشخاص سالم توصیه نمی‌شود، زیرا خم‌ کردن طولانی‌ مدت زانو باعث کوتاهی عضلات ران می‌شود.






 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نرم
سامانه
  جدیدترین مطالب
 همیاری
تنها با یک کلیک شکرگزاری را در گوگل محبوب نمایید


  گشایش
هم اکنون چند صلوات را برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می فرستید؟










  اشتراک مطالب
جهت دریافت روزانه مطالب آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید

Delivered by FeedBurner




ویزیت رایگان_درمان رایگان بیماری ها
  دوستان
  تبلیغات
جدیدترین اخبار