تبلیغات
شکرگزاری،سلامت روح و جسم - با تغذیه صحیح از بروز آلزایمر پیشگیری کرده و حافظه‌ی خود را تقویت نمایید
شکرگزاری_سلامت روح و جسم

| زکات علم نشر آن است

شکرگزاری شکرگزاری
قرآن آنلاین
آموزش اقسام نمازها
ادعیه و زیارت نامه ها
آشپزی به سبک شکرگزاری
 تازه های فرهنگ و معارف



 تازه های پزشکی


  •    بررسی 3 نوع شایع درد در ناحیه شکم
  •    برای تقویت قدرت بینایی خود، این نکات را هرگز فراموش نکنید!
  •    ارتباط عجیب ما بین کم‌خونی و ابتلا به آلزایمر
  •    توصیه‌های عصرانه‌ای مهم برای روزهای گرم و سرد سال

 تازه های روان شناسی



 تازه های دندان پزشکی



  آمار

مطالب درج شده تا به این لحظه: عنوان
جدیدترین به روز رسانی:

 پراکندگی جغرافیایی

Free counters!
نرم
سامانه

شکرگزاری

با تغذیه صحیح از بروز آلزایمر پیشگیری کرده و حافظه‌ی خود را تقویت نمایید


 نویسنده: میلاد عابدینی   انتشار: چهارشنبه 6 اسفند 1393، 13:38

تقویت حافظه| پزشکی| تغذیه|


تقویت حافظه_بالا بردن حافظه_جلوگیری از زوال عقل
    امان از دست این فراموشی!
خانم دکتر آرزو کاوه‌ای کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که کمبودهای تغذیه‌ای، منجر به تشدید بیماری آلزایمر می‌شوند، تصریح کرد:
بر مبنای تحقیقات صورت گرفته، دریافت کربوهیدرات‌ های سرشار و غنی از فیبری که شکر و آرد تصفیه شده کمتری دارند، در تقویت قدرت حافظه موثر بوده و عملکرد مغز انسان را نیز افزایش خواهد داد.

به گزارش شکرگزاری این متخصص، افزود:
مواد غذایی که از فیبر بیشتری برخوردار هستند به مدت طولانی‌ تری در دستگاه گوارش فرد باقی مانده و باعث بالا رفتن سطح قند خون خواهد شد. لذا قند خون را به مدت بیشتری نگه می‌ دارد. علاوه بر این صرف صبحانه حاوی غذاهای پروتئینی همچون لبنیات، تخم مرغ، گوشت، حبوبات و غذاهای نشاسته‌ ای که فیبر بیشتری دارند در تقویت حافظه اثرات مثبتی دارند.
دکتر کاوه ای خاطر نشان کرد:
اسیدآمینه با واحدهای سازنده پروتئین، جهت تولید واسطه‌ های مغزی موجب افزایش دقت و جلوگیریاز فراموشی شده یا از دست دادن حافظه را به تاخیر می‌ اندازند.

وی ادامه داد:
خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان‌ ها از جمله میوه‌ها و سبزی های رنگی می‌ توانند با عملکرد مغز در ارتباط بوده و به تقویت حافظه کمک نمایند.

این کارشناس تغذیه در ادامه با اشاره به نقش چربی‌ ها در مقابله با کاهش دقت و حافظه یادآور شد:
بیشتر چربی‌ ها در امگا 3 از جمله گردو، روغن دانه‌ های کتان، کانولا و ماهی‌هایی همچون سالمون و قزل‌آلا موجود می باشد که در افزایش قدرت حافظه تاثیر بسزایی دارند.

خانم دکتر کاوه‌ای در خاتمه با بیان این نکته که آب در حافظه افرادتاثیر گذار است، عنوان کرد:
جزئی‌ترین کمبود آب در بدن انسان می‌ تواند باعث گیجی و اختلال در حافظه شده و نوشیدن مقادیر مناسب، مسبب تاثیر مثبتی در مغز فرد خواهد شد.






 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نرم
سامانه
  جدیدترین مطالب
 همیاری
تنها با یک کلیک شکرگزاری را در گوگل محبوب نمایید


  گشایش
هم اکنون چند صلوات را برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می فرستید؟










  اشتراک مطالب
جهت دریافت روزانه مطالب آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید

Delivered by FeedBurner




ویزیت رایگان_درمان رایگان بیماری ها
  دوستان
  تبلیغات
جدیدترین اخبار